Głównym zadaniem filtra kabinowego montowanego w pojazdach jest bieżące oczyszczanie powietrza wewnątrz auta poprzez zatrzymywanie wszelkiego rodzaju brudu (kurzu, pyłków, zanieczyszczeń komunikacyjnych) dostającego się do kabiny z zewnątrz. Filtr przeciwdziała również powstawaniu wilgoci w środku samochodu.
W całej Europie łagodzone są ograniczenia związane z koronawirusem, co zbiega się w czasie z początkiem sezonu wakacyjnego. Układy klimatyzacji pojazdów prawdopodobnie zostaną włączone po kilku miesiącach sporadycznego używania. Zanieczyszczone powietrze i powszechny o tej porze roku katar sienny sprawiają, że ostatnia rzecz, jakiej potrzebują kierowcy, to awaria filtra kabinowego. Oferowanie prostej, ale skutecznej wymiany filtra powietrza kabinowego jest nie tylko świetną okazją do zysku dla warsztatów, ale także zapewnia lepszą jakość powietrza wewnątrz pojazdu, chroniąc klientów przed potencjalnymi problemami zdrowotnymi.
Większość pojazdów wyprodukowanych po 2000 roku posiada kabinowy filtr powietrza przeznaczony do filtrowania powietrza przepływającego przez układ ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji pojazdu (HVAC). Zapobiega on przedostawaniu się zanieczyszczeń, takich jak kurz, pyłki, smog i zarodniki pleśni do kabiny pasażerskiej, a także wyłapuje niepożądane cząstki i zanieczyszczenia z otoczenia.
Ponieważ większość filtrów kabinowych znajduje się pod maską, gdzie powietrze wpływa do układu klimatyzacji, lub tuż za schowkiem, są one stosunkowo łatwo dostępne, a wymiana nie jest skomplikowana. Często można je łatwo wskazać klientowi podczas oględzin pojazdu, zwłaszcza podczas sprawdzania układu klimatyzacji. To idealna okazja, aby wyjaśnić korzyści płynące z wymiany filtra kabinowego i skorzystać z opcji sprzedaży dodatkowej.