REKLAMACJE, GWARANCJE I ZWROTY:
1. Reklamacje
Firma Janex Serwis Mariusz Złotowski zobowiązuje się do dostarczenia towaru wolnego od wad.
W przypadku, gdy po otrzymaniu towaru Zamawiający stwierdzi w nim wady techniczne to może skorzystać ze świadczeń gwarancyjnych bezpośrednio u producenta produktu lub we wskazanych serwisach (dotyczy produktów objętych gwarancją producenta).
W przypadku, gdy wady otrzymanego produktu nie mają związku z udzieloną na ten produkt gwarancją, Zamawiający ma także możliwość złożenia reklamacji bezpośrednio u Sprzedawcy.
Reklamacja powinna zostać złożona w formie pisemnej i przesłana (najlepiej listem poleconym) na adres korespondencyjny Sprzedawcy
Janex Serwis Mariusz Złotowski, ul. Budowlanych 5A, 45-005 Opole lub też złożona w formie elektronicznej, na adres e-mail Sprzedawcy: janexserwis2@gmail.com
Reklamacja powinna określać nazwę reklamowanego towaru, datę jego nabycie, opis niezgodności towaru z umową, określenie chwili ujawnienia się niezgodności towaru z umową, a także zakres żądania Zamawiającego (wymiana produktu na wolny od wad, obniżenie ceny, naprawa, odstąpienie od umowy). Do reklamacji należy dołączyć dowód zakupu (np. fakturę lub rachunek).
Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji oraz informacji niezbędnych do zidentyfikowania zamówienia.
Zamawiający może żądać naprawy reklamowanej rzeczy bądź wymiany na rzecz nową – zgodną z umową. W przypadku gdy wybrany przez Zamawiającego sposób doprowadzenia towaru do zgodności z umową okaże się niemożliwy bądź związany z nadmiernymi kosztami dla Janex Serwis, Zamawiający może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy lub żądać obniżenia ceny reklamowanego towaru.
Zwrot rzeczy może być dokonany wg wyboru klienta na jego koszt. Klient jest zobowiązany do odpowiedniego zabezpieczenia towaru na czas transportu. Nie przyjmujemy przesyłek nadanych jako płatne przy odbiorze.
Sprzedawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamowanego produktu i poinformuje Klienta o sposobie jej załatwienia poprzez wiadomość e-mail Klienta lub adres korespondencyjny, wskazane przez reklamującego w reklamacji.
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji wysłanej drogą pocztową lub kurierem, Klient otrzyma zwrot należności za reklamowaną rzecz, a zwrot poniesionych, celowych kosztów wysłania wadliwego towaru - po uprzednim przesłaniu kopii / skanu dowodu ich poniesienia na adres janexserwis2@gmail.com.
W przypadku nie uwzględnienia reklamacji wysłanej droga pocztową lub kurierem, Klient otrzyma informację o przyczynach nieuznania reklamacji na adres e-mail widniejący w zamówieniu, a towar zostanie odesłany na adres, z którego została wysłana reklamacja.
W przypadku, gdy Sprzedawca nie uznał reklamacji Zamawiającego, a ten nie zgadza się z jego decyzją, Zamawiający może zwrócić się o mediację lub rozstrzygnięcie do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego („Sąd Polubowny”), działającego przy właściwym Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej.
Sprawę do Sądu Polubownego może wnieść Konsument, ale także Zamawiający niebędący Konsumentem, składając odpowiedni wniosek (w zależności od wybranego sposobu rozstrzygnięcia sprawy może być to wniosek o wszczęcie i przeprowadzenie mediacji lub o rozpoznanie sprawy przez Sąd Polubowny) do właściwego terenowo Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej.
Formularze wniosków dostępne są na stronach internetowych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, których lista z danymi teleadresowymi znajduje się na stronie internetowej www.uokik.gov.pl.
Rozwiązanie sporu w wyniku procedury mediacji ma charakter dobrowolny i nie podlega egzekucji administracyjnej, ani sądowej; nie przysługuje od niego odwołanie. Rozwiązanie sporu w wyniku mediacji nie wpływa na możliwość skierowania sprawy pod rozstrzygnięcie sądu powszechnego lub Sądu Polubownego.
W przypadku skierowania sprawy pod rozstrzygnięcie Sądu Polubownego, ugoda oraz wyroki wydane przez ten sąd mają moc wyroku sądu powszechnego. Od wyroku wydanego przez Sąd Polubowny można wnieść skargę do sądu powszechnego. W przypadku zawarcia przez Strony ugody przed Sądem Polubownym, Strony nie mogą jej zaskarżyć.
Zamawiający, będący konsumentem, może także zasięgnąć pomocy u Miejskiego lub Powiatowego Rzecznika Konsumentów lub właściwej terenowo Federacji Konsumentów. Informacje o Federacji Konsumentów znajdują się pod adresem: www.federacja-konsumentów.org.pl.
2. Gwarancja
W przypadku, gdy po otrzymaniu towaru Klient stwierdzi w nim wady techniczne to może skorzystać ze świadczeń gwarancyjnych bezpośrednio u producenta produktu lub we wskazanych serwisach (dotyczy produktów objętych gwarancją producenta).
Gwarancja ważna jest po spełnieniu poniższego warunku: uszkodzenia produktu wynikają z jego wady ukrytej, a nie na skutek: uszkodzeń mechanicznych, chemicznych, zabrudzenia, zalania płynem, oddziaływania wysokiej temperatury lub ognia, wyładowania atmosferycznego, samodzielnego ingerowania w produkt.
Prosimy o dostarczenie towaru wraz z kopią dowodu zakupu (paragonem lub fakturą VAT), jednak nie jest to obowiązkowe.
Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości, zakres żądania Klienta oraz danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji oraz informacji niezbędnych do zidentyfikowania zamówienia.
3. Zwrot towaru/Odstąpienie od umowy
Klient sklepu ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyn w trybie przewidzianym w przepisie art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta w ciągu 14 dni od momentu dostarczenia towaru wg ogólnych zasad wynikających z przepisów dotyczących zawierania umów na odległość. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym klient wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez osobę kupującą weszła w posiadanie rzeczy.
By odstąpienie było skuteczne Klient musi w terminie 14-dniowym powiadomić Sprzedawcę (Janex Serwis Mariusz Złotowski, ul. Budowlanych 5A, 45-005 Opole, e-mail: janexserwis2@gmail.com) o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą, najlepiej listem poleconym lub pocztą elektroniczną) a następnie w terminie 14 dni odesłać towar na adres sklepu :
Janex Serwis Mariusz Złotowski
ul. Budowlanych 5A, 45-005 Opole
W przypadku odstąpienia od umowy koszty zwrotu towaru do Sprzedającego pokrywa Zamawiający.
Nie przyjmujemy przesyłek nadanych jako płatne przy odbiorze.
UWAGA!!! Zwrotom, tym samym odstąpieniu od umowy zgodnie z ustawą konsumencką, nie podlegają produkty z dostępnością określoną jako "Na zamówienie", gdyż są to produkty nietypowe sprowadzane tylko na zamówienie klienta.
Prawo odstąpienia od umowy w trybie ustawy o prawach konsumenta nie przysługuje również w stosunku do umów:
a. której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
b. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
c. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
Jeśli zamówiony produkt okazał się nietrafiony, możesz go w łatwy sposób zwrócić. Wystarczy, że skorzystasz z naszej strony zwrotu zakupów dostępnej pod adresem:
https://furgonetka.pl/zwroty/e2e763c2-1f68-41c4-8018-f089a64c8afc
Wybierasz produkty do zwrotu.
Określasz szczegóły przesyłki, pakujesz produkty do paczki, wybierasz opcję dostawy i opłacasz przesyłkę zwrotną.
Przekazujesz przesyłkę zwrotną kurierowi lub zanosisz ją do wybranego punktu nadania.
W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca (Janex Serwis Mariusz Złotowski) zwraca wszystkie otrzymane płatności w ramach transakcji, w tym koszty dostarczenia towaru do Klienta (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez sklep Janex Serwis), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
Zwrot płatności następuje przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że klient zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku klient nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wstrzymania się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania i sprawdzenia zwracanej rzeczy. Odesłanie rzeczy będącej przedmiotem odstąpienia od umowy powinno nastąpić niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowano Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli klient odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni.
Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanych produktów będące wynikiem korzystania z nich w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktów. Zastrzegamy sobie prawo do dochodzenia względem Konsumenta z tego tytułu odszkodowania, w zakresie, w jakim zezwalają na to obowiązujące przepisy prawa.
W razie dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu mailowego - janexserwis2@gmail.com
..................................................................................................................................................
Szanowni Państwo,
Bardzo dziękujemy za dokonanie zakupów w naszym sklepie www.OlejedlaPrzemyslu.pl
Mamy nadzieje, ze zakupione w naszym sklepie artykuły spełnią Państwa oczekiwania.
W razie jakichkolwiek pytań bądź wątpliwości prosimy o kontakt w godzinach od 08.00 do 16.00 od poniedziałku do piątku poprzez:
- nr tel. +48 660 884 100
- email: janexserwis2@gmail.com
Pozdrawiamy serdecznie
Zespół Janex Serwis