1pxBox

JANEX SERWIS ZAPRASZA!

 660-884-100

NIE MA TWOJEGO FILTRA BĄDŹ OLEJU? - ZADZWOŃ, NASZ ASORTYMENT JEST O WIELE SZERSZY NIŻ NA STRONIE

 

                                                             

Producenci
1px

Właściwości i zastosowania oleju Shell Spirax S4 TXM

Właściwości i zastosowania oleju Shell Spirax S4 TXM

Mówi się, że olej to krew każdej maszyny. To dzięki niemu różnego rodzaju urządzenia mogą bezpiecznie pracować i to nawet wtedy, gdy są poddawane olbrzymim obciążeniom. Jednak olej olejowi nie równy. I nie chodzi tu już tylko o jakość olejów, które ze sobą poniekąd konkurują. Musimy pamiętać, że oleje są różne dlatego, że różne jest ich zastosowanie. Olej do skrzyni biegów nie będzie taki sam jak ten wlewany do silnika. Dlatego to tak istotne, aby dobrze dobierać oleje do maszyn, których używamy. Jeśli o to zadbamy, to bez wątpienia wyeliminujemy przyczynę wielu uszkodzeń i awarii. Dziś chcemy zaprezentować olej Shell Spirax S4 TXM. Jakim rodzajem oleju on jest? Czym się charakteryzuje? I gdzie konkretnie możemy go zastosować? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć w dzisiejszym artykule.

Shell Spirax S4 TXM – olej zaawansowany!

Skoro mamy dziś przez chwilę zająć się konkretnym olejem, a dokładnie Shellem Spirax S4 TXM, to warto bliżej poznać naszego bohatera. Otóż, olej Shell Spirax S2 TXM jakiś czas temu zastąpił swojego poprzednika, czyli olej Shell Donax TD. Jest on zaawansowanym, wielofunkcyjnym olejem przekładniowo-hydraulicznym klasyfikacji SAE 10W-30. Jest to olej typu “UTTO”, czyli “universal tractor transmission oil”. Został on więc zaprojektowany i przeznaczony do użycia w układach przekładniowych i hydraulicznych, mokrych hamulcach oraz innych pomocniczych układach stosowanych w pojazdach drogowych, ale także rolniczych. Nie sposób tutaj nie podkreślić tego, że olej ten jest rekomendowany przez największych na świecie producentów maszyn rolniczych i drogowych, takich jak Volvo, John Deere, Massey Ferguson, Ford-New Holland czy też GM Allison.

Oleje przekładniowe - czym są?

Skoro nasz dzisiejszy bohater należy do olejów przekładniowych, to warto także przy tej okazji wyjaśnić, czym ta grupa olejów jest. Otóż, oleje przekładniowe są jednymi z najważniejszych w pojeździe i są ważnym czynnikiem wpływającym na żywotność wielu podzespołów. Najczęściej olej tego typu kojarzy nam się ze skrzynią biegów i bardzo słusznie, bo właśnie tam on występuje. Oleje takie charakteryzują się wysoką lepkością, dzięki czemu starannie pokrywają elementy wewnątrz przekładni. To ważne, ponieważ elementy te są nieustannie poddawane warunkom zużycia podczas kontaktu ze sobą nawzajem, głównie mamy tu na myśli kontakt ze sobą zębów poszczególnych kół. Z drugiej strony, lepkość tych olejów nie może być też zbyt wysoka, gdyż wpływałoby to negatywnie na cyrkulację samego środka smarnego.

Innymi słowy, olej przekładniowy pełni bardzo ważne funkcje: smaruje współpracujące elementy, minimalizuje zużycie kół zębatych, zmniejsza tarcie, odprowadza ciepło, ale także utrzymuje w odpowiedniej czystości pracujące mechanizmy oraz chroni je przed korozją.

Shell Spirax S4 TXM - właściwości

Olej Shell Spirax S4 TXM jako olej przekładniowy także charakteryzuje się wieloma wymaganymi dla tej grupy olejów cechami. Przede wszystkim, gwarantuje on wymaganą ochronę i to w ulepszonej wersji. Co to oznacza? Otóż, doskonałe wręcz właściwości antyoksydacyjne, spowalniające zużycie, antykorozyjne, przeciwpienne oraz świetna odporność na ścinanie pozwalają na wydłużenie okresów wymiany oleju, co niewątpliwie przekłada się również na zmniejszenie kosztów eksploatacji. Możliwe jest to tak naprawdę dzięki odpowiednio dobranemu pakietowi dodatków uszlachetniających sam olej.

Kolejna spawa to duży komfort użytkowania oleju. Dlaczego?  Wynika to z faktu, że Shell Spirax S4 TXM posiada bardzo dobrą płynność nawet w niskich temperaturach. W ogóle produkt ten wykazuje doskonałą pracę w szerokim zakresie temperatur, między innymi łatwy rozruch w ujemnych temperaturach układów hydraulicznych i przekładniowych. Do tego olej ten wpływa na bezgłośną i płynną pracę układów z mokrymi hamulcami.

Shell Spirax S4 TXM – zastosowanie

Rozumiemy, że mimo świetnych parametrów, olej Shell Spirax S4 TXM nie może być stosowany jako olej silnikowy. W końcu nie do tego celu został on stworzony. Gdzie więc można go z powodzeniem używać? Oczywiście w różnych systemach przekładniowych w maszynach rolniczych. Olej zresztą posiada właściwości odpowiadające wymaganiom głównych producentów maszyn rolniczych i drogowych oraz ich podzespołów mechanicznych. Podobnie śmiało możemy go stosować w systemach hydraulicznych. Jego budowa sprawia, że nadaje się do użycia w systemach hydraulicznych montowanych w pojazdach rolniczych oraz urządzeniach pomocniczych. Tak zwana formulacja oleju Spirax S4 TXM posiada specjalistyczny pakiet dodatków uszlachetniających, a także wysokiej jakości bazę olejową.

Warto także wspomnieć jeszcze o układach transmisji z „mokrymi hamulcami”. Specjalnie dobrane dodatki znajdujące się w oleju Spirax S4 TXM, czyli na przykład modyfikatory tarcia, gwarantują idealne wręcz właściwości pozytywnie wpływające na pracę układów z mokrymi hamulcami w pojazdach drogowych oraz rolniczych.

1px do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl